Alla inlägg den 28 februari 2014

Av wilma Larsson - 28 februari 2014 00:27

Hejsan! Hoppas alla ni mår bra, själv mår jag toppen. Idag var jag i stallet i vanlig ordning, red ner till sågen för att hoppa. Började med att hoppa små kryss som uppvärmning, hon tyckte det var alldeles förllågt så hon töntade sig och hoppa två meter ovanför hindret så jag kände att det här kommer gå värdelöst. Men oj vad fel jag hade, när jag hade höjt till 90 så började hon jobba mer och slutade tönta sig. Så jag höjde upp till 105 kanske, hon hoppade på hur bra som helst så jag höjde upp ännu mer, tänkte inte på hur högt jag höjde men när jag var på väg mot hindret såg jag att det var bra högt. Men min lilla stjärna hoppade ändå utan att tveka! Så vi hoppade det några gånger tills både jag och jullan var helt slutkörda. När jag var klar kollade jag på hindret för att se vilken höjd det var på ungefär. Å det låg på ca 120, vilken häst jag har! Så himla stolt över både mig för att jag vågade och över jullan som hoppade utan att tveka och bara flög över hindret! Hon brukar tveka när man kommer till dom högre höjderna men inte idag, överlycklig ryttare! Haha, iallafall efter det drog jag iväg för att öva inför musikcafét, sen på kvällen hjälpte jag jennie att tvätta hästarna! Ha det så bra läsare! / / w

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards