Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

osynliga regler. hur vi förväntas att vara.

Av wilma Larsson - 20 februari 2014 21:53

Det finns så himla många osynliga regler om hur vi ska vara, hur vi ska se ut, vad som är rätt och fel. Du "måste" vara som alla andra för att passa in, du får inte sticka ut för då är du inte värd nåt. Du får absolut inte tycka om dig själv eller tycka att du har gjort nåt bra. För då framstår du som egoistisk och det vill man inte. Inte jag iallafall. Har du lila hår är du emo, är du kille och har skjorta/piké eller nåt liknande är du bög. Om du är tjej och har mycket smink är du fjortis, har du lite eller inget alls är du ful. Har du ett märkeplagg är du märkesbög. Äter du mycket är du tjock, äter du lite har du anorexia. Men komigen lixom? Jag blir förbannad på dethär. Är det såhär världen ska va? Ska man inte kunna vara sig själv för att passa in eller duga? Måste man vara som alla andra? NEJ. Jag har känt flera gånger att jag har krav på mig, förväntningar av andra om hur JAG ska vara och så ska det inte vara. Jag ska få vara precis som jag själv vill utan massa kommentarer om att jag är fel. Jag ska kunna ha vilka kläder jag vill utan att bli kallad massa saker. Jag är sån som verkligen bryr mig om hur jag ser ut, jag vill ha märkeskläder eller kläder jag tycker är fint. Typ som blusar, pikér, skjortor osv. Å det är ju sånt jag använder men jag får hela tiden kommentarer om det. Ena dagen kan jag enligt en annan haft en gardin på mig och mina spetstrosor på mig. Kul att höra liksom och den tröjan jag hade på mig då älskar jag. Jag tycker verkligen att den är jättefin, men nu vill jag knappt använda den pga kommentarer jag fått. Å så ska det verkligen inte vara. Stå upp för dig själv och våga vara den du vill vara. Du är du och du duger, dom som säger nåt annat suger. Haha, kokar av ilska just nu. Vilken värld vi lever i. Aja, nu har jag fått skrivit av mig. Sovgott kära läsare //w

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wilma Larsson - 31 juli 2014 12:32

Hejsan!! Vaknade runt 12, gick ut och plockade hallon sedan fixade jag frukost. Så just nu sitter jag och äter, ska väl ut å sola sen. Men det var allt för just nu, får se om det blir nåt mer inlägg senare idag, ha det bra! //w [Bild] ...

Av wilma Larsson - 29 juli 2014 18:31

Hej! Har inte kunnat blogga pga att vårt modem gick sönder när det åskade men nu är det fixat så nu är det bara att köra igång med bloggningen igen! Idag åkte jag å familjen iväg å badade vid Storsjön (vi kallar det så men det heter nåt annat) var ga...

Av wilma Larsson - 24 juli 2014 00:28

Hej! Hoppas ni har haft en bra dag! Idag har jag solat å badat med Elin, sen åkte jag å Tildis å sålde lotter på gammelgårn å efter det åkte vi in på cruising, kom hem för ett litet tag sen så vi ska alldeles strax sova! Det var allt, ha det bra //w ...

Av wilma Larsson - 22 juli 2014 20:02

Godkväll! Hoppas eran dag har varit minst lika bra som min, efter morgon turen har jag solat å badat en massa i poolen, alltså en lugn dag men det har varit så sköönt!! Å det var riktigt skönt att starta dagen tidigt med en löprunda. Ska iaf åka å ba...

Av wilma Larsson - 22 juli 2014 09:19

Godmorgon!! Uppe med tuppen idag! Vaknade runt halv sju å kunde inte somna om, suck. Så runt kvart över åtta tog jag på mig träningskläder å drog ut å sprang! Super skönt, sprang runt 40 min. Sitter ute vid poolen nu och nyss ätit frukost! Ska strax ...

Ovido - Quiz & Flashcards